Alla ska ju dö men....

Hej på er!

Haft en bra dag fram tills i eftermiddag, träningen gick jätte bra och det funkade kanon fast att det var en liten bassäng. Har fått hjälp av min sjukgymnast Annika med lite nya övningar som jag ska göra för att "köra" igenom hela kroppen. Nu ska jag vara vänta på besked om jag kommer få fortsätta träna där i framtiden och inte bara en till två månader...hoppas på besked innan maj är slut iallafall!

I eftermiddags pratade jag med min lilla farmor i telefon. Hon har varit allvarligt sjuk en längre tid nu men ändå inte verkat vara så sjuk men den sista tiden har allt gått väldigt fort.
Hon säger att hon bara vill dö, säger förlåt ifall hon varit dum någon gång osv.
Jag har ju vetat så länge att dagen då hon lämnar oss kommer att komma, men den har känts så långt bort men nu känns det som den är nära. Jag försöker att inte låta farmor höra att jag är ledsen men det är svårt, hon känner mig så väl. Jag vill vara ett stöd och finnas för henne men känns inte som jag klarar det.
Har inte besökt farmor på ett tag nu, dels för att mina föräldrar vill skona mig från att se farmor nu och dels för att de vet hur dåligt jag skulle må av att se hur cancern har "tagit" hela min farmor, det finns knappt skinn och ben kvar längre.
Jag vill minnas farmor som hon var innan, jag har ju träffat henne massor men det var innan cancern tagit över då hon fortfarande såg frisk ut!
Hon blir iallafall väldigt glad varje dag när jag ringer även om vi inte pratar mer än nån minut, men jag får höra hennes röst.
Älskar dig farmor!!!!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback