Jätte

Hej på er!

Sitter på jobbet och gör lite nytta (tror jag) och väntar på posten så då gick jag jag in på Aftonbladet och kikade fort och hittade den här artikeln;)

Jättekatten Rupert växer fortfarande

Katten vilken bjässe!

Och nio kilo tunga missen Rupert väntas bara bli större.

– Folk blir alldeles ställda av honom, säger matte Kyra Foster.

Rupert, 2 år, bor i Australien och är av rasen Maine coon. De är kända för att bli stora men Rupert är något i hästväg.

Main coon-katter är inte fullvuxna förrän vid tre år och en hane väger då upp till åtta kilo.

”Megakatt”

Rupert väger redan nio pannor.

– Han är en mega, monsterkatt och har ännu inte växt klart. Han är större än någon Maine coon jag någonsin sett och han är förmodligen bara halvvägs vid två år, säger kattävlingsdomaren Lesley Morgan Blythe enligt Daily Mail.

Och väntas lägga på sig ytterligare fem kilo, skriver Daily Mail.

Men Rupert är inte bara stor – han är prisbelönt också. I Australien har han flera gånger utsetts till ”Årets katt”.

”Vild look”

Och matte Kyra Foster är till synes mycket stolt över sin bjässe till husdjur, som har nästan lika stort huvud som henne.

– Han får ett särskilt majestätiskt utseende med sitt långa hår som ger honom hans magnifika vilda look, säger hon enligt Daily Mail.

Blev lite kär måste jag säga...main coon är en ras jag skulle vilja ha någon gång!
Gillar när det är mycket katt att kela med;)

Sorry, måste fortsätta jobba lite nu.
Vi hörs senare:)
Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback