Förnedrings tv

Jag avslutade precis ett samtal, med vem är helt ointressant utan det intressanta är:
Uppfattar ni MOT ALLA ODDS som förnedrings tv?!
 

Den jag pratade med undrade bara vad hela programmet gick ut på, alltså fanns det ingen egen uppfattning om hur vida det uppfattades vara förnedrings tv eller inte men frågan togs upp.
Hade det varit någon skillnad om det var kanal5 som visade programmet isället för SVT?!
 
Jag själv tycker INTE att det är någon form utav förnedring utan att det är underbara människor som kämpar för att övervinna sina egna hinder och rädslor, att det hela för mig går ut på att vi som funktionsnedsatta visst kan...bra mycket mer än vad många friska människor tror och många gånger även vad vi själva tror!
Vi får en chans att faktiskt synas i media på ett riktigt posivit sätt, för att vi kan mer än vad vi tror och att vi visst kan resa och se saker som många bara drömmer om...
Allt detta trots fysiska hinder!
 
Idag är det tisdag vilket innebär att klockan 20.00 skulle jag sitta bänkad i soffan för att titta på just detta programmet men på grund av den där förbannade Eurovision grejen så kommer inte sista avsnittet idag utan först på fredag :(
INTE OK!!!!
Men vad ska jag göra åt det, ingenting mer än att snällt vänta till på fredag och efter det hoppas på en ny säsong :)
 
 

Kommentarer
frida säger:

SÅ jäkla bra skrivet! jag håller med dig till 100%

PUSS bästa du.

2013-05-16 | 13:55:50
Marina säger:

Hej vännen.
Vilken fin blogg du har.
Såg dig på instagram först :)) Härligt att se att det går bra för min gamla granne ♡
Ta hand om dig.
Kramar Marina från björksoppen

Svar: Hej :) det var inte igår! Tack snälla, men har ju två nu så blir inte så mycket uppdatering här längre!Hur mår du?? Kramar!
Pernilla Rapp

2013-05-17 | 21:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback